Wielrennen. Bordspel !!!! RTL 7
Nieuw product
TOUR DU JOUR BORDSPEL. RTL 7
Verzendwijze: PostNL Pakketpost (Geen extra Porto-Verzendkosten, bij de prijs inbegrepen). !!!! Afgehaald op de wielerbeurs 22,00. Of wanneer u gelijktijdig een wielerboek bestelt, dan kunt u 3,-- Euro van het bedrag van de Emailfactuur aftrekken. De korting dan zelf aftrekken van het eindbedrag.
Redactie van de Quiz: Infostrada.
Dit product is niet meer op voorraad
Beschikbaarheidsdatum:
Bordspel
Wie heeft de meeste wielerkennis? Een bordspel, waarbij kennis wordt getest over de grote klassiekers en de Tour de France. Fietsend door de rijke historie van de grote wielerkoersen stuur je je ploeg langs alle obstakels met het doel als eerste Parijs te bereiken. Maar kijk goed uit voor de gevreesde wielervalkuilen en zorg dat je de rest van het peloton te slim af bent.
Speel het RTL7 Tour Du Jour Bordspel aan tafel, in het café, op de camping, tijdens een bergetappe, langs de route of voor de televisie. Al met al het gezelschapsspel over één van de meest populaire sporten die er bestaan!!!
Zet het bord op. Druk de 4x4 wielrenners uit het karton en plaats de wielrenners met dezelfde kleuren op de houders.
Dit spel speel je met minimaal 2 en maximaal 4 personen. Leeftijd vanaf 12 jaar.
Alle spelers kiezen een kleur waar ze het spel mee spelen. Plaats de 4 wielrenners in de houder en plaats deze renners op Start. Degene die het hoogste gooit mag beginnen. Daarna wordt er met de klok mee gespeeld. De eerste speler start zijn beurt met het gooien van de dobbelsteen.
Het aantal gegooide ogen op de dobbelsteen bepaalt wat voor soort vraag er wordt gespeeld:
De speler links naast de persoon die aan de beurt is pakt de bovenste kaart van de stapel vragen. Pas op, de antwoorden staan op de achterkant. Houd dus de achterkant verborgen voor degene die aan de beurt is. De tegenspeler stelt de vraag passend bij het aantal ogen op de gegooide dobbelsteen. (alleen de eerste vraag).
Op je pion staan vier wielrenners. Is het antwoord goed, dan mag de speler net zoveel plaatsen vooruit als het aantal wielrenners die nog in zijn ploeg over zijn (bij start 4). Vervolgens ga je naar de Waar/Niet waar vraag. Met de Waar/Niet waar vraag kun je wielrenners verliezen. Hoe groter je peloton, hoe sneller je bent.
Is het antwoord fout, blijf je op je plek staan, speel je een Waar/Niet waar vraag.
Indien je 1 t/m 5 gooit volgt er een Waar/Niet waar vraag (ook als de voorgaande vraag fout is beantwoord). Deze vraag staat onder de reeds gestelde vraag. Bij een juist antwoord behoud je je volledige ploeg. Heb je het antwoord fout dan verlies je één wielrenner en mag je bij een volgende beurt minder stappen zetten. Haal deze wielrenner uit de houder en leg deze naast het bord. Indien je 6 hebt gegooid volgt er geen Waar/Niet waar vraag en behoud je je volledige ploeg.
Wanneer de speler nog maar één renner in zijn ploeg heeft, wordt de Waar/Niet waar vraag gebruikt om een renner terug te verdienen. Bij een juist antwoord plaats je één wielrenner terug en speel je weer door met twee renners. Indien je hierna een vraag goed beantwoordt blijf je met twee renners spelen. Indien je een vraag fout beantwoordt verlies je wel een renner. Als je tijdens het potje dus nog maar één renner in je ploeg hebt gehad kun je nooit meer met meer dan twee renners spelen. Hierna is de volgende speler aan de beurt. Er mogen meerdere spelers op één vakje staan.
Geen klantenbeoordelingen op het moment.