IN GOEDE EN KWADE KOERSDAGEN. Bekijk groter

IN GOEDE EN KWADE KOERSDAGEN. !!! UITVERKOCHT

WIELRENNEN

Nieuw product

IN GOEDE EN KWADE KOERSDAGEN.

!!! UITVERKOCHT
Verzendwijze: TNT Brievenbuspost (Geen extra Porto-Verzendkosten).
Marko Heijl.
17 x 23 cm. Paperback.
135 Pag. Geïllustreerd.

Meer details

19,95 € incl. BTW

Meer informatie

Wat hebben wielersport en marketing met elkaar? Heel wat. Al bij de allereerste prehistorische wielerkoersen ontdekten brouwers, kranten en fietsconstructeurs de wielersport als een interessant platform om hun product te profileren. Het profiel van sponsors en andere commerciële belanghebbenden veranderde met de jaren, maar het belang van marketing in de wielersport bleef altijd prominent aanwezig.

In In goede en kwade koersdagen schetst Marko Heijl de geschiedenis van het huwelijk tussen wielersport en marketing. Met alle rechten en plichten, met alle wederzijdse voor- en nadelen, met de klassieke sponsorverhalen, maar ook met de vele, sappige anekdotes.

Toen na enkele jaren de beoogde Davitamon-naamsbekendheid was bereikt, moest het bedrijf een andere bestemming voor zijn sponsoring zoeken. Het werd Predictor. Een vreemde brand fit: een
zwangerschapstest in een nog steeds erg mannelijke sport? Daar werd snel een uitleg voor gevonden: onder de naam Predictor zouden immers nog andere producten worden gelanceerd die iets moesten voorspellen. Het weer? De Lotto-cijfers? Predictor had beter een aantal decennia eerder in de wielersport kunnen stappen. In de jaren zestig leverde Noël Foré om een positieve plas te ontlopen een urinestaal van zijn vrouw in. Na het laboratoriumonderzoek werd hij gefeliciteerd door de controle-arts: Proficiat, u bent vier maanden zwanger.

Het boek is erg leuk geschreven en interessant voor sport- en wielerliefhebbers, historici en marketeers.



Recensies

Geen klantenbeoordelingen op het moment.

Schrijf uw recensie

IN GOEDE EN KWADE KOERSDAGEN. !!! UITVERKOCHT

IN GOEDE EN KWADE KOERSDAGEN. !!! UITVERKOCHT

IN GOEDE EN KWADE KOERSDAGEN.

!!! UITVERKOCHT
Verzendwijze: TNT Brievenbuspost (Geen extra Porto-Verzendkosten).
Marko Heijl.
17 x 23 cm. Paperback.
135 Pag. Geïllustreerd.